Jadłospis

Jadłospis
20.06.2022 r. - 01.07.2022 r.

 

DZIEŃ

 

POSIŁEK

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

 

Poniedziałek

 

20.06.2022

 

Śniadanie

Bułka grahamka (gluten), masło (mleko – laktoza), ser żółty (mleko – laktoza), talerz z surowymi warzywami, kakao (gluten, mleko – laktoza, soja) (200ml). 333 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa grysikowa (wywar jarzynowo – mięsny, kasza manna (gluten), włoszczyzna świeża (seler), zielenina, przyprawy), 127 kcal

 

2.ziemniaki, ryba smażona (ryba dorsz, jaja, bułka tarta (gluten), mąka pszenna (gluten), olej rzepakowy, przyprawy), surówka z kiszonej kapusty, (kapusta kiszona, marchew, cebula, oliwa z oliwek, przyprawy), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 364 kcal

 

 

Podwieczorek

Budyń z owocami (skrobia ziemniaczana, mąka pszenna (gluten), skrobia kukurydziana, mleko, (mleko – laktoza) owoc), biszkopt (mąka pszenna (gluten), jaja). Jabłko. 147 kcal

 

Wtorek

 

21.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), wędlina (gluten, seler, jaja, gorczyca, soja, mleko – laktoza), talerz z surowymi warzywami, kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). 369 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa kalafiorowa z ziemniakami (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniak, kalafior, włoszczyzna świeża (seler), zielenina, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 141 kcal

 

2.risotto z mięsem w sosie pomidorowym (ryż, pręga, koncentrat pomidorowy, cebula, mąka pszenna (gluten), olej rzepakowy, przyprawy), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). Ogórek zielony do chrupania. 295 kcal

 

 

Podwieczorek

Rogal maślany ( mąka pszenna (gluten), masło (mleko – laktoza), miód, mleko (mleko – laktoza), (150 ml). 216 kcal

 

 

Środa

 

22.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), wędlina (gluten, seler, jaja, gorczyca, soja, mleko – laktoza), talerz z surowymi warzywami, kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). 369 kcal

 

 

Obiad

1.Grochówka z ziemniakami (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniaki, włoszczyzna świeża (seler) , zielenina, groch, przyprawy), 168 kcal

 

2.makaron duru z truskawkami i jogurtem (makaron (gluten) maślanka truskawkowa (mleko – laktoza), jogurt naturalny (mleko – laktoza), truskawki mrożone), marchewka do chrupania, kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 278 kcal

 

 

Podwieczorek

Galaretka z owocami i jogurtem z musli ( kompot owocowy, żelatyna wieprzowa, owoc, jogurt naturalny (mleko – laktoza), musli (gluten). 118 kcal

 

 

Czwartek

 

23.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), jajecznica ze szczypiorkiem na parze (jajko, masło (mleko – laktoza), mleko (mleko – laktoza), szczypiorek, przyprawa), kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). Pomidor. 350 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa ze świeżego ogórka z makaronem (wywar jarzynowo – mięsny, makaron (gluten, jaja), ogórek zielony, włoszczyzna świeża (seler), zielenina, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 116 kcal

 

2. Kaszą bulgur (gluten), bitki schabowe w sosie własnym (schab, cebula, mąka pszenna (gluten), przyprawy), marchewka z jabłkiem (marchew, seler, jabłko, śmietana 18% (mleko – laktoza), cytryna), woda z cytryną. 301 kcal

 

 

Podwieczorek

Wypiek własny: rogaliki drożdżowe z serem białym (mąka pszenna (gluten), mleko (mleko – laktoza), drożdże, olej rzepakowy, ser biały (mleko – laktoza), herbata owocowa. 265 kcal

 

 

Piątek

 

24.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), dżem owocowy 100%, zupa mleczna musli na mleku ( mleko – laktoza). Jabłko. 302 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa koperkowa z zacierką (wywar jarzynowo – mięsny, makaron zacierka (gluten, jaja), włoszczyzna świeża (seler), zielenina, koper, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 168 kcal

 

2.ziemniaki, kotlet z piersi kurczaka (filet kurczaka, jajko, mąka pszenna (gluten), bułka tarta (gluten), olej rzepakowy, przyprawy), surówka z białej kapusty ( biała kapusta, marchew, cebula, jabłko, oliwa z oliwek, musztarda (gorczyca), cytryna, przyprawy), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 360 kcal

 

 

Podwieczorek

Bułka na parze (mąka pszenna (gluten), w polewie jogurtowo – brzoskwiniowej (mleko – laktoza). 130 kcal

 

 

Poniedziałek

 

27.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), pasta z makreli z cebulką, jajkiem i ogórkiem kiszonym, (makrela wędzona, ogórek kiszony, jajko, musztarda (gorczyca), masło (mleko – laktoza, cebula, przyprawy), kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). 285 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa jarzynowa z ziemniakami (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniaki, włoszczyzna świeża i mrożona (seler), zielenina, kapusta biała, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 156 kcal

 

2.spaghetti z mięsem w sosie pomidorowym (makaron (gluten), szynka mielona, papryka, koncentrat pomidorowy, cebula, olej rzepakowy, mąka pszenna (gluten), przyprawy), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). Kalarepa do chrupania. 244 kcal

 

 

Podwieczorek

Płatki ryżowe na mleku z konfiturą bez cukru (mleko (mleko – laktoza), płatki ryżowe, dżem owocowy 100%), biszkopt (mąka pszenna (gluten), jaja). 210 kcal

 

 

Wtorek

 

28.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), wędlina (gluten, seler, jaja, gorczyca, soja, mleko – laktoza), talerz z surowymi warzywami, kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). 369 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa z zielonego groszku z ziemniakami (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniak, groszek mrożony, włoszczyzna świeża (seler), zielenina, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 166 kcal

 

2.naleśniki z serem białym i powidłami (mąka pszenna (gluten), jaja, mleko (mleko – laktoza), ser biały (mleko – laktoza), śmietana 18% (mleko – laktoza), cukier wanilinowy, powidła), marchewka do chrupania, woda z pomarańczą. 366 kcal

 

 

Podwieczorek

Napój mleczno bananowy (mleko (mleko – laktoza), banan) (200ml), biszkopt (mąka pszenna (gluten), jaja). 154 kcal

 

 

Środa

 

29.06.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), pasta z ciecierzycy (ciecierzyca, masło (mleko – laktoza), musztarda (gorczyca), cebula, przyprawy), talerz z surowymi warzywami, kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). 281 kcal

 

 

Obiad

1.Zupa pomidorowa z makaronem literki (wywar jarzynowo – mięsny, makaron (gluten, jaja) włoszczyzna świeża (seler), zielenina, koncentrat pomidorowy, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 172 kcal

 

2.ryż, pulpety gotowane w sosie (mielona szynka, jajka, bułka pszenna (gluten), mąka pszenna (gluten), przyprawy), surówka z buraka z jabłkiem (burak, jabłko, cebula, cytryna, oliwa z oliwek), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 335 kcal

 

 

Podwieczorek

Zapiekanka (sztangle pszenne (gluten), z szynką i serem żółtym (szynka, ser żółty (mleko – laktoza), cebula, przyprawy), ketchup, herbata z mlekiem (mleko – laktoza) (150 ml). 199 kcal

 

 

Czwartek

 

30.06.2022

 

 

Śniadanie

Kajzerka (gluten), masło (mleko – laktoza), pasta z sera białego z rzodkiewką (ser biały (mleko – laktoza), rzodkiewka, śmietana (mleko – laktoza), przyprawy), kakao (gluten, mleko – laktoza, soja) (200ml). 325 kcal

 

 

Obiad

1.Barszcz ukraiński z ziemniakami (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniaki, włoszczyzna świeża (seler), zielenina, burak, kapusta biała, fasola, śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 170 kcal

 

2.gulasz duszony ( mięso szynka, cebula, mąka pszenna (gluten), olej rzepakowy, przyprawy) z kaszą jęczmienną (gluten), surówka z ogórka kiszonego (ogórek kiszony, marchew, cebula, oliwa z oliwek, pietruszka zielona, przyprawy), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 332 kcal

 

 

Podwieczorek

Ciasto drożdżowe (mąka pszenna(gluten), mleko (mleko – laktoza), drożdże, olej rzepakowy), mleko (mleko – laktoza) (150 ml). 166 kcal

 

 

Piątek

 

01.07.2022

 

Śniadanie

Pieczywo pszenno – żytnie (gluten), masło (mleko – laktoza), parówka (mięso wieprzowe 80%, gluten), ketchup (seler), kawa zbożowa z mlekiem (mleko – laktoza, gluten) (200ml). Pomidor koktajlowy. 349 kcal

 

 

Obiad

1. Zalewajka z ziemniakami i kiełbaską (wywar jarzynowo – mięsny, ziemniaki, żurek, włoszczyzna świeża (seler), zielenina, podwawelska (seler, gorczyca, soja, mleko – laktoza) śmietana 18% (mleko – laktoza), przyprawy), 177 kcal

 

2.makaron (gluten), z serem białym (ser biały (mleko- laktoza), masło mleko- laktoza), cynamon), surówka z marchewki i jabłka (marchew, jabłko, śmietana 18% (mleko – laktoza), cytryna), kompot owocowy (jabłka, czarna porzeczka, mieszanka kompotowa). 339 kcal

 

 

Podwieczorek

Kisiel (kompot owocowy, skrobia ziemniaczana), wafle pszenno-ryżowe (gluten). 120 kcal

 

JAK ROZUMIEĆ PIRAMIDĘ?

Piramida to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.  

ZASADY:

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

źródło: https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

*przyprawy używane w naszym przedszkolu mogą zawierać: gluten, jaja, mleko – laktoza, soję, seler, orzeszki, sezam

 *zupy na wywarze mięsno – jarzynowym

*Alergeny występujące w posiłkach:
1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki i produkty pochodne
3. Jaja i produkty pochodne
4. Ryby i produkty pochodne
5. Orzeszki ziemne (arachidowe)
6. Soja i produkty pochodne
7. Mleko i produkty pochodne
8. Orzechy
9. Seler i produkty pochodne
10. Gorczyca i produkty pochodne
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne
12. Dwutlenek siarki
13. Łubin
14. Mięczaki

*Zgodnie z informacjami od producentów użyte produkty gotowe (np. kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy, produkty z mięsa) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

*szczegółowy skład danej potrawy znajduje się w recepturze u szefa kuchni

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
Sól, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, majeranek, zioła prowansalskie, papryka słodka, lubczyk, przyprawa do zup bez glutaminianu sodu, cukier waniliowy.

Talerz z warzywami zawiera co najmniej trzy warzywa: sałata, pomidor, ogórek zielony, papryka, rzodkiewka.

JAK ROZUMIEĆ PIRAMIDĘ?

Piramida to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.  

ZASADY:

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

źródło: https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

*przyprawy używane w naszym przedszkolu mogą zawierać: gluten, jaja, mleko – laktoza, soję, seler, orzeszki, sezam

 *zupy na wywarze mięsno – jarzynowym

*Alergeny występujące w posiłkach:
1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki i produkty pochodne
3. Jaja i produkty pochodne
4. Ryby i produkty pochodne
5. Orzeszki ziemne (arachidowe)
6. Soja i produkty pochodne
7. Mleko i produkty pochodne
8. Orzechy
9. Seler i produkty pochodne
10. Gorczyca i produkty pochodne
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne
12. Dwutlenek siarki
13. Łubin
14. Mięczaki

*Zgodnie z informacjami od producentów użyte produkty gotowe (np. kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy, produkty z mięsa) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

*szczegółowy skład danej potrawy znajduje się w recepturze u szefa kuchni

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
Sól, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, majeranek, zioła prowansalskie, papryka słodka, lubczyk, przyprawa do zup bez glutaminianu sodu, cukier waniliowy.

Talerz z warzywami zawiera co najmniej trzy warzywa: sałata, pomidor, ogórek zielony, papryka, rzodkiewka.

JAK ROZUMIEĆ PIRAMIDĘ?

Piramida to graficzny opis różnych grup produktów spożywczych, niezbędnych w codziennej diecie, przedstawiony w odpowiednich proporcjach. Im wyższe piętro Piramidy, tym mniejsza ilość i częstość spożywanych produktów z danej grupy żywności.  

ZASADY:

  1. Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  2. Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  3. Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  5. Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  6. Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  7. Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  8. Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  9. Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  10. Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

źródło: https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

*przyprawy używane w naszym przedszkolu mogą zawierać: gluten, jaja, mleko – laktoza, soję, seler, orzeszki, sezam

 *zupy na wywarze mięsno – jarzynowym

*Alergeny występujące w posiłkach:
1. Zboża zawierające gluten
2. Skorupiaki i produkty pochodne
3. Jaja i produkty pochodne
4. Ryby i produkty pochodne
5. Orzeszki ziemne (arachidowe)
6. Soja i produkty pochodne
7. Mleko i produkty pochodne
8. Orzechy
9. Seler i produkty pochodne
10. Gorczyca i produkty pochodne
11. Nasiona sezamu i produkty pochodne
12. Dwutlenek siarki
13. Łubin
14. Mięczaki

*Zgodnie z informacjami od producentów użyte produkty gotowe (np. kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy, produkty z mięsa) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

*szczegółowy skład danej potrawy znajduje się w recepturze u szefa kuchni

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
Sól, pieprz, pieprz ziołowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, tymianek, kminek, majeranek, zioła prowansalskie, papryka słodka, lubczyk, przyprawa do zup bez glutaminianu sodu, cukier waniliowy.

Talerz z warzywami zawiera co najmniej trzy warzywa: sałata, pomidor, ogórek zielony, papryka, rzodkiewka.

Close Menu