Strefa gier

W ramach Budżetu Obywatelskiego Miasta Bukowno 2018 została stworzona “Strefa interaktywnej gry, zabawy i relaksu przy Miejskim Przedszkolu w Bukownie”. 

Abecadło Korale C & Kto pierwszy? & Państwa Miasta

Kto pierwszy?

Gracze walczą jeden na jednego lub grupa przeciwko grupie. Zadanie polega na jak najszybszym przeskoczeniu literek zgodnie z polskim alfabetem. Liczy się czas i dokładność skoku. Dodatkowym utrudnieniem mogą być określone zadania na określone podgrupy liter, np. na samogłoski należy podać jakiś wyraz (np. zwierzę), lub utrudnienie sportowe (np.skoki na jednej nodze).

Państwa miasta

Prowadzący podaje kategorię: państwa, miasta, roślina, rzecz, zawód, samochód, imię, aktor itp. Gracz danej drużyny ma za zadanie przejść (skacząc) po kolei cały alfabet podając przykładowo imiona: Ania, Bartek, Celina, Dorota itp. Liczy się szybkość i brak błędów. Polskie znaki omijamy w tej grze. Zalecamy pobrać aplikacje stoper.

Abecadło Korale C

Abecadło korale to plansza z liter, które ułożone mogą być w dowolną krzywa w linię. Pola z literami ułożone są w kolejności polskiego alfabetu. Gra daje wiele możliwości zabaw językowych oraz ruchowych.

 

Chińczyk - różne wersje

Klasy

W pliku można znaleźć różne wersje gry:

  • gra standardowa
  • gra standardowa II
  • rozbójnik
  • chińczyk z blokadą ruchową
  • pakano
  • chińczyk w pozycjach

 

Klasy to tradycyjna gra polegająca na skakaniu po ponumerowanych polach. 

  • Klasy Rakieta i Planety
  • Klasy 3 żółto – czerwone
  • Klasy Guziki 3 Kolor

Twister

Twister to gra zespołowa, w której uczestnicy poruszają się po kolorowych polach, kładąc na nich ręce i stopy. Kolejne ruchy wskazuje prowadzący na czterech osobnych polach, lub aplikacja na stronie 9dots.pl. W grę można bawić się naprzemiennie albo równocześnie i wtedy obowiązuje zasada, kto pierwszy ten lepszy.

Lustro

Tarcze

Lustro to gra polegająca na naśladowaniu. Uczestnicy zabawy (1, 2 lub 3 w zależności od ilości plansz) stają naprzeciwko lidera i naśladują jego ruchy, gesty i pozycje. Orientację w przestrzeni, stawianie stóp czy rąk umożliwia 9 kolorowych pól planszy. Istnieje wiele wariantów gry czy zabawy: taniec, gimnastyka, zajęcia teatralne.

Tarcze to gra polegająca na rzucaniu do celów. Kolorowe kropki oddalone, w różnej odległości od pól tarcz, wyznaczają poziom trudności. Na początku należy ustalić punktacje dla poszczególnych kolorów planszy. Gra uczy koncentracji, kształtuje koordynację ruchową, w tym refleks i zwinność. Tarcza może być wykorzystywana do różnych wariantów zabaw w kole.

Close Menu