Przedszkole przy ulicy Niepodległości
6.00–8.00 Schodzenie się dzieci
Schodzenie się dzieci do przedszkola w wyznaczonej sali Gr. II lub III:
- indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami,
- swobodne zabawy tematyczne indywidualne i zespołowe, dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna podejmowana z inicjatywy dzieci,
- zabawy stolikowe z wykorzystaniem gier planszowych, układanek, puzzli itp.
- zabawy z recytacją, pląsy ze śpiewem,
- czynności opiekuńczo-wychowawcze, organizacyjne, porządkowe.
Bezpłatna realizacja treści podstawy programowej wych. przedszkolnego w godz. 8.00-13.00
8.00-9.00 Poranek
Przejście do grupowych sal zabaw:
- indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami;
- swobodne zabawy indywidualne i zespołowe wg wyboru i zainteresowań dzieci oraz organizowane przez nauczyciela: zabawy dydaktyczne, tematyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne; zabawy integracyjne, tańce przy muzyce; zabawy fundamentalne, sensoryczne, manualne (grupy młodsze), zręcznościowe, planszowe (grupy starsze); oglądanie książek i czasopism dziecięcych;
- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne stymulujące rozwój i wyrównujące braki rozwojowe dzieci;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych i prac hodowlanych;
- czynności porządkowe;
- zabawa ruchowa (grupy młodsze)/zestawy ćwiczeń porannych (grupy starsze);
- przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe oraz organizacyjne w ramach pełnionych dyżurów (grupy starsze); sprawdzenie obecności
9.00-9.30 Śniadanie
Aktywizowanie dzieci w samoobsłudze, wpajanie nawyków higieniczno kulturalnych; pełnienie dyżurów. Przygotowanie do zajęć: dobór materiałów i rekwizytów do zajęć.
9.30-10.30 Zajęcia edukacyjne
ZAJĘCIE (grupy młodsze)/ DWA ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNE (grupy starsze) w różnych formach aktywności dzieci (poznawczej, słownej, artystycznej, ruchowej) organizowane przez nauczyciela z całą grupą zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem zadań rocznego planu pracy przedszkola i miesięcznych planów pracy grupy. Budzenie zainteresowania dzieci językiem obcym nowożytnym. Udział zapisanych dzieci w realizacji treści religijnych.
10.30-11.30 Pobyt na wolnym powietrzu
WYCIECZKI, SPACERY, POBYT W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM, NA BOISKU:
- gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe;
- zabawy rekreacyjne z wykorzystaniem urządzeń placu zabaw;
- zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne w piaskownicy,
- obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, gospodarcze i ogrodnicze;
- tworzenie okazji do eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, tropiących,
- czynności porządkowe oraz samoobsługowe zw. z ubieraniem;
W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (pogoda, zła jakość powietrza):
- zabawy samorzutne w sali zabaw: wspieranie działań twórczych dzieci poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą; kontakty indywidualne, okolicznościowe, prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/ diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- czynności porządkowo-gospodarcze;
- przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne i samoobsługowe związane z załatwianiem potrzeb fizjologicznych i myciem rąk, pełnienie dyżurów (gr. starsze).
11.30-12.30 Obiad
Wpajanie zasad dobrego wychowania, nauka posługiwania się sztućcami, serwetką; pogadanki nt. zdrowego odżywiania; aktywizowanie dzieci w samoobsłudze, pełnienie dyżurów (grupy starsze).
12.00-13.45 Odpoczynek i zajęcia rozwijające zainteresowania
GRUPY 3-latków – LEŻAKOWNIE:
- relaks, słuchanie bajek słowno-muzycznych, muzyki relaksacyjnej,
- czynności samoobsługowe, opiekuńcze.
GRUPY 4-6-latków:
- odpoczynek poobiedni (20 min): słuchanie bajek słowno-muzycznych, muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej,
- ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych, oddechowe;
- pobyt w ogrodzie i na tarasie przedszkolnym lub
- zabawa ruchowa ożywiająca lub zabawa w ,,suchym basenie”,
- zorganizowane zabawy w sali zabaw o charakterze utrwalającym poznane wiadomości i zdobyte umiejętności; utrwalenie poznanych wierszy, piosenek, tańców, wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez dowolne i kierowane zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, dydaktyczne, muzyczne, teatralne; zajęcia rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci;
- ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację, wzrokowo-ruchowo-słuchową, grafomotorykę,
- uczestnictwo dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w dodatkowych zajęciach terapeutycznych i logopedycznych,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne stymulujące rozwój i wyrównujące braki rozwojowe dzieci;
- udział dzieci w zajęciach rozwijających zainteresowania muzyczno-taneczne (dz. starsze);
- prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- czynności porządkowo-gospodarcze;
- przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów, zabiegi kulturalne (gr. starsze).
13.45-14.10 Podwieczorek
aktywizowanie dzieci w samoobsłudze, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14.10-16.00 Rozchodzenie się dzieci
Od godziny 14.30 łączenie dzieci 5-letnich z dziećmi 4-letnimi w sali Gr. III oraz dzieci 6-letnich z dziećmi 4-letnimi w sali Gr. IV.
Od godz. 15 przejście do sali zbiorczej Gr. II lub III (zamienne miesiącami):
- kontakty okolicznościowe z dziećmi,
- oglądanie bajek animowanych, książek, czasopism dziecięcych,
- dowolna działalność plastyczno-konstrukcyjna, teatralna,
- gry stolikowe: układanki, loteryjki, puzzle; zabawy percepcyjne, sensoryczne, fundamentalne,
- czynności porządkowe,
- kontakty indywidualne z rodzicami/opiekunami.
Przedszkole przy ulicy Sławkowskiej
7:30–8.30 Schodzenie się dzieci
Schodzenie się dzieci do przedszkola w sali zbiorczej: Gr. XI – pn, wt; sali Gr. X- śr, czw, pt:
- indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami,
- swobodne zabawy tematyczne indywidualne i zespołowe, dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna podejmowana z inicjatywy dzieci,
- zabawy stolikowe z wykorzystaniem gier planszowych, układanek, puzzli itp.
- zabawy z recytacją, pląsy ze śpiewem,
- czynności opiekuńczo-wychowawcze, organizacyjne, porządkowe.
Bezpłatna realizacja treści podstawy programowej wych. przedszkolnego w godz. 8.00-13.00
8.30-9.00 Poranek
Przejście do grupowych sal zabaw:
- indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami;
- swobodne zabawy indywidualne i zespołowe wg wyboru i zainteresowań dzieci oraz organizowane przez nauczyciela: zabawy dydaktyczne, tematyczne, manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne; zabawy integracyjne, tańce przy muzyce; zabawy fundamentalne, sensoryczne, manualne (grupy młodsze), zręcznościowe, planszowe (grupy starsze); oglądanie książek i czasopism dziecięcych;
- zajęcia korekcyjno- kompensacyjne stymulujące rozwój i wyrównujące braki rozwojowe dzieci;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- prowadzenie obserwacji przyrodniczych i prac hodowlanych;
- czynności porządkowe;
- zabawa ruchowa (grupy młodsze)/zestawy ćwiczeń porannych (grupy starsze);
- przygotowanie do śniadania: zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe oraz organizacyjne w ramach pełnionych dyżurów (grupy starsze); sprawdzenie obecności
9.00-9.30 Śniadanie
Aktywizowanie dzieci w samoobsłudze, wpajanie nawyków higieniczno kulturalnych; pełnienie dyżurów. Przygotowanie do zajęć: dobór materiałów i rekwizytów do zajęć.
9.30-10.30 Zajęcia edukacyjne
ZAJĘCIE (grupa młodsze)/ DWA ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO–DYDAKTYCZNE (grupa starsza) w różnych formach aktywności dzieci (poznawczej, słownej, artystycznej, ruchowej) organizowane przez nauczyciela z całą grupą zgodnie z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego z uwzględnieniem zadań rocznego planu pracy przedszkola i miesięcznych planów pracy grupy. Budzenie zainteresowania dzieci językiem obcym nowożytnym. Udział zapisanych dzieci w realizacji treści religijnych.
10.30-12.30 Pobyt na wolnym powietrzu
WYCIECZKI, SPACERY, POBYT W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM, NA BOISKU:
- gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe;
- zabawy rekreacyjne z wykorzystaniem urządzeń placu zabaw;
- zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne w piaskownicy,
- obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, gospodarcze i ogrodnicze;
- tworzenie okazji do eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, tropiących,
- czynności porządkowe oraz samoobsługowe zw. z ubieraniem;
W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (pogoda, zła jakość powietrza):
- zabawy samorzutne w sali zabaw: wspieranie działań twórczych dzieci poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą; kontakty indywidualne, okolicznościowe, prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/ diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- czynności porządkowo-gospodarcze;
- przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne i samoobsługowe związane z załatwianiem potrzeb fizjologicznych i myciem rąk, pełnienie dyżurów (gr. starsza).
12.00-12.30 Obiad
Wpajanie zasad dobrego wychowania, nauka posługiwania się sztućcami, serwetką; pogadanki nt. zdrowego odżywiania; aktywizowanie dzieci w samoobsłudze, pełnienie dyżurów (grupy starsze).
12.30-14.15 Odpoczynek i zajęcia rozwijające zainteresowania
GRUPA 3, 4-latków – ODPOCZYNEK POOBIEDNI:
- słuchanie bajek słowno-muzycznych, muzyki relaksacyjnej,
- czynności samoobsługowe, opiekuńcze.
GRUPY 4-6-latków:
- odpoczynek poobiedni (20 min): słuchanie bajek słowno-muzycznych, muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej,
- ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych, oddechowe;
- pobyt w ogrodzie i na tarasie przedszkolnym lub
- zabawa ruchowa ożywiająca lub zabawa w ,,suchym basenie”,
- zorganizowane zabawy w sali zabaw o charakterze utrwalającym poznane wiadomości i zdobyte umiejętności; utrwalenie poznanych wierszy, piosenek, tańców, wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez dowolne i kierowane zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, dydaktyczne, muzyczne, teatralne; zajęcia rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci;
- ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację, wzrokowo-ruchowo-słuchową, grafomotorykę,
- uczestnictwo dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w dodatkowych zajęciach terapeutycznych i logopedycznych,
- zajęcia korekcyjno-kompensacyjne stymulujące rozwój i wyrównujące braki rozwojowe dzieci;
- prowadzenie obserwacji pedagogicznej (3-5-latki)/diagnozy przedszkolnej (6-latki);
- czynności porządkowo-gospodarcze;
- przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów (gr. starsze).
14.15-15.30 Rozchodzenie się dzieci
Rozchodzenie się dzieci.
- kontakty okolicznościowe z dziećmi,
- oglądanie bajek animowanych, książek, czasopism dziecięcych,
- różnorodne zabawy samorzutne wg wyboru i zainteresowań dzieci,
- gry stolikowe: układanki, loteryjki, puzzle; zabawy percepcyjne, sensoryczne, fundamentalne,
- czynności porządkowe,
- kontakty indywidualne z rodzicami/opiekunami.